Zaczynamy od słownictwa związanego z wiosną, które znajdą się w linku poniżej. Oczywiście na początek wystarczy jak dzieci osłuchają się z ich wymową.
Następnie mogą wybrać kilka słów i je narysować. Wtedy pokazując obrazek powtarzają sobie jego odpowiednik w języku angielskim i w ten sposób szybciej zapamiętują dane słownictwo.
Dla chętnych proponuję wykonanie konkretnego obrazka w dwóch egzemplarzach, czyli tzw. memory – szukamy pary takich samych kart. Oczywiście każdy odkryty obrazek nazywamy w języku angielskim J Takie karty wykonane z bloku technicznego (kartka przecięta na pół) na pewno posłużą na dłużej. Dzieci uwielbiają tą grę, a wykonana samodzielnie i w tak dużym formacie będzie nietypowa i atrakcyjna.
Słownictwo związane z wiosną:
Spring – wiosna
Rain – deszcz
Wind – wiatr
Sun – słońce
Rainbow – tęcza
Rabbit – królik
Butterfly – motyl
Nest – gniazdo
Egg – jajko
Chick – pisklę
Boots – kalosze
Jacket – kurtka
Umbrella – parasolka
Lamb – owieczka
Flowers – kwiaty
Blossom – kwiaty
Ladybird – biedronka
Duckling – kaczątko
Po zapoznaniu się ze słownictwem związanym z wiosną możemy spróbować z piosenką. Dla przypomnienia kolorów proponuję piosenkę „Rainbow, Rainbow”:
Oczywiście, jeżeli wiosna to koniecznie piosenka o pszczółkach:
Polecam również bardzo rytmiczną piosenkę o porach roku, którą dzieci uwielbiają, czyli nie tylko wiosna, ale również lato, jesień oraz zima:
A teraz kredki w ruchJ dzieci mogą narysować w poszczególnych polach to co kojarzy im się z daną porą roku.
Spring – wiosna
Summer – lato
Autumn – jesień
Winter – zima
Miłej zabawyJ