Na początek proponuję link dotyczący słownictwa – wprowadzający nazwy kolorów. Choć dzieci już je znają, dla większości będzie to przypomnienie, ale również pokaz w jaki sposób kolory łączą się ze sobą, tworząc nowe, a także z jakich kolorów składa się tęcza.
red – czerwony
blue – niebieski
purple – fioletowy
yellow – żółty
green – zielony
orange – pomarańczowy
black – czarny
white – biały – nie mogłam zrobić na biało J
pink – różowy
gray – szary
brown – brązowy
Rainbow (tęcza): red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet
Teraz możemy się trochę pobawić i poruszać, kolejny link:
i druga wersja z innymi kolorami:
włączamy piosenkę, kiedy w piosence będzie „find something blue” – znajdź coś niebieskiego, prosimy by dziecko znalazło jakiś przedmiot w tym kolorze, tak samo postępujemy przy kolejnych kolorach występujących w piosence.
Zachęcam również do obejrzenia tego odcinka o Śwince Peppie i ulubionych kolorach rodzinki:
Kolejna propozycja to karty pracy, pierwsza dla dzieci młodszych, a druga dla starszaków. Jeżeli ktoś nie ma dostępu do drukarki, może zachęcić dziecko do zrobienia kolorowej tęczy, można użyć kredek, farb lub plasteliny J
Jestem do państwa i dzieci dyspozycji, jeśli macie jakieś pytania proszę pisać pod adresem:
Chętnie zobaczę wasze prace, także kto ma ochotę proszę umieszczać ich zdjęcia w komentarzach.
Życzę miłej zabawy, pamiętajmy, że nauka języka obcego w wieku przedszkolnym to przede wszystkim osłuchanie się z nim oraz zaznajamianie z podstawowym słownictwem czy zwrotami tak, by późniejsza jego nauka przychodziła z łatwością.
Pozdrawiam
Joanna Kondratiuk