Integracja sensoryczna

„Ruch to zdrowie i pożywienie dla mózgu” dlatego warto każdy dzień spędzać aktywnie.
Na zajęciach z integracji sensorycznej bawimy się, a przy okazji ćwiczymy nasze zmysły, tak aby poprawić percepcję słuchową, doskonalić koordynację wzrokową oraz procesy uwagi i koncentracji, obok dobrej zabawy mają na celu usprawniać pracę zmysłów i całego organizmu. W propozycjach na każdy dzień znajdziecie min: zabawy muzyczno- ruchowe, ćwiczenia koordynacyjne, wzrokowe, słuchowe, dotykowe, usprawnianie mięśni, równowagę, naśladowanie gestów ,chodzenie po piłeczkach sensorycznych i innych torach przeszkód, odgadywanie dźwięków, odgadywanie przedmiotów na podstawie dotyku i wiele innych. Mam nadzieję, że zapewnią wam wiele uśmiechu.
Integracja sensoryczna to podświadome współdziałanie zmysłów człowieka, które umożliwia nam wykonywanie codziennych czynności. Rozwój dziecka uzależniony jest od tego jak rozwijają się i pracują jego zmysły.
Zmysł proprioceptywny to odczucia pochodzące z mięśni i stawów pozwalające na wykonywanie ruchów bez udziału wzroku
Zmysł równowagi i tzw zmysł przedsionkowy– zmysł orientacji ułożenia części własnego ciała.
Zmysł dotyku pozwala m.in. na odbieranie wrażeń dotykowych takich jak kształt, faktura i temperatura przedmiotów.
Zmysł równowagi pozwala na odbieranie wrażeń związanych z ruchem ciała w osi góra-dół i wychyleniami w prawo i w lewo.
Zmysł wzroku- jest elementem układu nerwowego, który odbiera bodźce świetlne i przetwarza je w mózgu w postać wrażeń wzrokowych.
Zmysł smaku- odpowiada za odczuwanie smaków
Zmysł węchu- odpowiada za odczuwanie zapachów i jest silnie związany ze smakiem
Zmysł dotyku pozwala m.in. na odbieranie wrażeń dotykowych takich jak kształt, faktura i temperatura przedmiotów
Skutkiem słabej integracji zmysłów dziecko może mieć różnego rodzaju kłopoty z codziennym funkcjonowaniem w domu, w przedszkolu, na podwórku i w szkole. Zaburzone działanie i Skutkiem słabej integracji zmysłów dziecko może mieć różnego rodzaju kłopoty z codziennym funkcjonowaniem w domu, w przedszkolu, na podwórku i w szkole. Zaburzone działanie i współdziałanie zmysłów może objawiać się problemami w spostrzeganiu, zachowaniu, uczeniu się, wykonywaniu czynności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *