Colours – kolory

Na początek proponuję link dotyczący słownictwa – wprowadzający nazwy kolorów. Choć dzieci już je znają, dla większości będzie to przypomnienie, ale również pokaz w jaki sposób kolory łączą się ze sobą, tworząc nowe, a także z jakich kolorów składa się tęcza.

red – czerwony

blue – niebieski

purple – fioletowy

yellow – żółty

green – zielony

orange – pomarańczowy

black – czarny

white – biały – nie mogłam zrobić na biało J

pink – różowy

gray – szary

brown – brązowy

Rainbow (tęcza): red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet

Teraz możemy się trochę pobawić i poruszać, kolejny link:

i druga wersja z innymi kolorami:

włączamy piosenkę, kiedy w piosence będzie „find something blue” – znajdź coś niebieskiego, prosimy by dziecko znalazło jakiś przedmiot w tym kolorze, tak samo postępujemy przy kolejnych kolorach występujących w piosence.

Zachęcam również do obejrzenia tego odcinka o Śwince Peppie i ulubionych kolorach rodzinki:

Kolejna propozycja to karty pracy, pierwsza dla dzieci młodszych, a druga dla starszaków. Jeżeli ktoś nie ma dostępu do drukarki, może zachęcić dziecko do zrobienia kolorowej tęczy, można użyć kredek, farb lub plasteliny J

Jestem do państwa i dzieci dyspozycji, jeśli macie jakieś pytania proszę pisać pod adresem:

j_kondratiuk@tlen.pl

Chętnie zobaczę wasze prace, także kto ma ochotę proszę umieszczać ich zdjęcia w komentarzach.

Życzę miłej zabawy, pamiętajmy, że nauka języka obcego w wieku przedszkolnym to przede wszystkim osłuchanie się z nim oraz zaznajamianie z podstawowym słownictwem czy zwrotami tak, by późniejsza jego nauka przychodziła z łatwością.

Pozdrawiam

Joanna Kondratiuk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *